انجمن سخن دل

اگر عاشقی اگر معشوقی اگر دل شکسته ایی اگر اسیر عشقی و اگر شیدایی اینجا خانه توست
 
الرئيسيةPortalاليوميةپرسشهاي متداولجستجوليست اعضاگروههاي کاربرانثبت نامورود
المواضيع الأخيرة
» عشق و محدودیت
السبت مارس 31, 2012 3:02 am من طرف borzu31

» سفرهای نوروزی بار دیگر باز راه رسید
السبت مارس 07, 2009 10:29 pm من طرف شکیلا آسایش

» بررسی چهارشنبه‌سوری
السبت مارس 07, 2009 10:20 pm من طرف شکیلا آسایش

» موسیقی ،نوروز و رسالت های ملی ومیهنی
السبت مارس 07, 2009 10:07 pm من طرف شکیلا آسایش

» آیا می دانی که ؟
السبت مارس 07, 2009 9:56 pm من طرف شکیلا آسایش

» ازدواج سرآغاز آرامش
السبت مارس 07, 2009 9:50 pm من طرف شکیلا آسایش

» درست کار کنیم تا سلامت بمانیم
السبت مارس 07, 2009 9:47 pm من طرف شکیلا آسایش

» در اقدامی غیر منتظره، بیل گیتس تعدادی پشه مالاریا در سالن کنفرانس رها کرد
الإثنين مارس 02, 2009 12:50 pm من طرف sora

» دانلود موسیقی متن کارتون های خاطره انگیز
الإثنين مارس 02, 2009 12:20 pm من طرف sora

» از ارد بزرگ تا برایان تریسی
الجمعة فبراير 13, 2009 1:54 pm من طرف الهام

ورود
نام كاربر:
كلمه رمز:
ورود اتوماتيك در بازديدهاي بعدي: 
:: كلمه رمز خود را فراموش كرده ايد؟
بخش
Navigation

 Portal
 صفحه اصلي
 ليست اعضا
 مشخصات فردي
 پرسشهاي متداول
 جستجو

تصويت
جستجو
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم

شاطر | 
 

 گنجاندن منوريل در طرح جامع ترافيک غيرقانوني است

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي اذهب الى الأسفل 
نويسندهپيام
شکیلا آسایش
Admin


تعداد پستها : 105
تاريخ التسجيل : 2009-01-22

پستعنوان: گنجاندن منوريل در طرح جامع ترافيک غيرقانوني است   الجمعة فبراير 06, 2009 9:17 am


اعضاي شوراي شهر و شهردار تهران تاکيد کردند
گنجاندن منوريل در طرح جامع ترافيک غيرقانوني است


گروه اجتماعي؛ بعد از اينکه دولت از جلسه هاي مشترک با شهرداري براي ساخت منوريل طرفي نبست، شوراي عالي ترافيک وزارت کشور مامور شده است منوريل را در طرح جامع حمل و نقل تهران بگنجاند. اين موضوع واکنش شهردار تهران را برانگيخت که همچنان سرسختانه با ساخت منوريل به عنوان طرحي غيرکارشناسانه مخالف است چنانچه روز گذشته در باب مخالفت با اين کار افزودن دو خط منوريل به طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران را غيرقانوني دانست.

طرح جامع ترافيک تهران دو خط ريلي را بدون نام بردن از سيستم خاصي در نظر گرفته است که شوراي عالي ترافيک کشور سعي دارد اين دو خط را به نام منوريل ثبت کند اما اين موضوع بدون نظر شوراي شهر تهران امکان پذير نيست. محمدباقر قاليباف نيز به اين موضوع اشاره کرد؛ «از نظر قانوني افزودن دو خط منوريل به طرح جامع حمل و نقل و ترافيک بايد به تصويب شوراي شهر تهران برسد. البته شوراي شهر تهران نيز نظر شهرداري تهران را دارد و معتقد است اين دو خط منوريل براي شهر تهران لازم نيست.» جلسات دولت و شهرداري که طي چند هفته گذشته برگزار شد، هرگز رضايت شهردار تهران را در پي نداشت چنانچه در آخرين اين نشست ها قاليباف جلسه را نيمه کاره گذاشت و به بهانه ديدار با عالي ترين سران نظام اين جلسه را ترک کرد. البته روز گذشته قاليباف آينده اين جلسات را مورد ترديد قرار داد؛ «هنوز به طور رسمي موضوع متوقف شدن اين جلسات را نشنيده ام و در حد اطلاعات از اخبار و رسانه ها بوده است و نمي دانم جلسه شنبه برقرار هست يا نه، چرا که هنوز اعلام نشده است.»

ناکامي دولت در اين جلسات براي گنجاندن منوريل در گوشه يي از تهران باعث اصرار دولت به تصويب آن در طرح جامع شد اما شهردار تهران موضوع را به اين سادگي نمي بيند؛ «مجموعه شهرداري و شوراي شهر تهران آنچه خارج از طرح تصويب شده جامع شهر تهران باشد را نمي پذيرند، مگر اينکه استدلال هاي منطقي در ميان باشد يا مشاور، موضوعاتي را طرح کند که به جهت فني بپذيريم.» شهردار تهران در اثبات کارشناسي بودن صحبت هاي خود به نکته هايي اشاره کرد؛ «در بررسي هايي که مجموعه شوراي شهر و شوراي عالي شهرسازي و معماري در مورد طرح جامع حمل و نقل داشته اند، مناطقي از شهر را داريم که در آنها ريل گذاري مترو روي زمين انجام شده است، اما اينکه الزاماً گفته شود ريل قطار هوايي يا منوريل هم بايد در اين طرح در نظر گرفته شود، درست نيست و در طرح جامع نيز پيش بيني نشده است و اگر بخواهند آن را اضافه کنند، کاري غيرکارشناسي خواهد بود.» قاليباف تلويحاً و از قول شوراي شهر تاکيد شوراي عالي ترافيک بر گنجاندن منوريل در طرح جامع ترافيک تهران را باعث اختلاف اين دو نهاد دانست چراکه به قول شهردار تهران «شوراي شهر نيز نظر شهرداري را دارد و معتقد است اين دو خط منوريل براي شهر تهران لازم نيست» و ابراز اميدواري کرد «با تدبيري که در اين دو مجموعه وجود دارد چنين اتفاقي نيفتد.» شهردار تهران البته همچنان آداب رقابت سياسي را حفظ مي کند و در پاسخ به اينکه آيا اين رفتار در مورد منوريل که از سوي دولت و شهرداري صورت مي گيرد نوعي زورآزمايي نيست، گفت؛ من چنين حسي ندارم.

نايب رئيس شوراي شهر تهران هم از اصرار بر ساخت منوريل انتقاد کرد چراکه به عقيده حسن بيادي «وارد کردن منوريل به طرح جامع ترافيک تهران بايد به تصويب شوراي شهر برسد و در غير اين صورت اين کار خلاف است.»

بيادي نظر شوراي شهر تهران را در اين زمينه با صراحت بيان کرد؛ «هرگونه تغيير در طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران از جمله گنجاندن منوريل در طرح جامع نيازمند مصوبه شوراي شهر است. طبق قانون منوريل نمي تواند بدون مصوبه شوراي شهر در طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران گنجانده شود.»

هر چند مسوولان شهرداري و شوراي شهر تهران به شدت از اقدام دولت براي گنجاندن منوريل در طرح جامع ترافيک انتقاد کردند اما به نظر مي رسد دولت همچنان به تلاش خود در اين زمينه ادامه خواهد داد.
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
خواندن مشخصات فردي http://arabehkhodayan.tv-soap.com
 
گنجاندن منوريل در طرح جامع ترافيک غيرقانوني است
مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
انجمن سخن دل :: اخبار و گزارشات :: اخبار اجتماعی-
پرش به: